• Anasayfa
  • Blog
  • Araba klima dolumu – nelere dikkat edilmeli?

Araba klima dolumu – nelere dikkat edilmeli?

Yaz aylarında, özellikle de sıcak havalarda, araçtaki verimli bir klima sistemi, yolculuğun konforu üzerinde doğrudan etkisi olan paha biçilmez bir değerdir. Havasız ve sıcak bir ortamda araç kullanmaktan daha kötü bir şey yoktur. Bu nedenle aracınızın klimasını doldurmak, seyahat ederken konforunuzu ve keyfinizi sağlamanın ayrılmaz bir parçasıdır.

Aracınızın klimasını doldurmak, kendi başınıza başarıyla yapabileceğiniz basit bir işlemdir ve size zaman ve para tasarrufu sağlar. Ancak öncesinde aracınızın klimasının nasıl çalıştığını ve neden doldurulması gerektiğini anlamanız faydalı olacaktır. Ayrıca işlem için nelere ihtiyacınız olacağına dair ipuçları da vereceğiz. Ayrıca, aracınızın klimasını doldurmak için en uygun zamanın ne zaman olduğunu, ne kadara mal olduğunu ve kendi başınıza yapabileceğiniz diğer onarımları da öğreneceksiniz.

Bu makalede diğer şeylerin yanı sıra şunları da öğreneceksiniz:

  • Aracınızdaki klimanın nasıl çalıştığını ve neden doldurulması gerektiğini,
  • Klimayı ne zaman doldurmanız gerektiğini,
  • Klimanızın bakımını yaptırmaya değip değmeyeceği,
  • aracinizin kli̇masina bakim yaptirmanin mali̇yeti̇ ne kadardir?
  • Aracınızın klimasını kendiniz nasıl servis edebilirsiniz,
  • Klimayı yeniden doldurmak için hangi ürün ve aletlerin gerekli olduğu,

Bir arabada klima nasıl çalışır? Neden doldurulmalıdır?

Bir arabadaki klima , aracın içinde rahat bir sıcaklık ve nem sağlamak için son derece önemli bir sistemdir . Bu, sıcak günlerde seyahat etmeyi daha keyifli ve rahatlatıcı hale getirir. Bu sistem tam olarak nasıl çalışır?

Bir otomobildeki klima işlemi, dört ana bileşeni içeren bir soğutma döngüsüne dayanır: kompresör, kondenser, evaporatör ve genleşme valfi. Bu bileşenlerin her biri sıcaklık kontrol sürecinde önemli bir rol oynar.

Klimanın çalışması kompresörde başlar. Kompresörün görevi soğutucu akışkanı, yani otomotiv klimasında kullanılan ve çoğunlukla R134a, R12 veya R1234yf olan gazı sıkıştırmaktır. Sıkıştırılan gaz, soğutucu akışkanın basıncını ve sıcaklığını yükselterek onu döngünün bir sonraki aşamasına hazırlar. Sıkıştırılmış soğutucu akışkan daha sonra kompresörü terk eder ve genellikle aracın ön tarafında, radyatörün arkasında bulunan kondansatöre geçer. Kondansatör, gaz halindeki soğutucu akışkandan çevreye ısı yayar ve aynı zamanda onu yoğunlaştırarak sıvı hale getirir. Sıvı soğutucu akışkan, soğutucu akışkanın evaporatöre akışını kontrol eden bir genleşme valfinden geçer. Bu valf soğutucu akışkanın basıncını düşürerek buharlaşmasına ve daha fazla soğumasına neden olur. Buharlaşan soğutucu akışkan buharlaştırıcıya geçer. Burada soğutucu akışkan buharlaşarak havadan ısı alır ve kabin içindeki sıcaklığı düşürür. Bir fan, buharlaştırıcıdan geçen havayı üfler ve burada soğutulduktan sonra havalandırma deliklerinden aracın içine yönlendirilir. Bu, araç içindeki sıcaklığın düşürülmesini sağlar.

Klimanın çalışmasından sorumlu temel unsur soğutucu akışkandır. Ne yazık ki, çeşitli nedenlerden dolayı bu gazın miktarı zamanla azalabilir. Bu, sistemdeki sızıntılardan, soğutucu gazın doğal tüketiminden veya küçük hasarlardan kaynaklanabilir. Böyle bir durumda, tam klima performansını geri kazanmak için soğutucu akışkanın doldurulması gerekir.

Araçtaki klimanın doldurulması – Ne zaman yapılmalıdır?

Her şeyden önce, araç klimasında soğutucu akışkan kaybının normal bir durum olduğunu anlamak önemlidir . Az miktarda aşınma ve yıpranma, klima sisteminin kullanımıyla ilişkili doğal bir olaydır ve sıklığı değişebilir. Daha fazla soğutucu akışkan kaybı, sistemde bir sızıntı gibi bir soruna işaret edebilir. Bu nedenle, soğutucu akışkan seviyesini düzenli olarak kontrol etmek ve gerekirse araç klimasını yeniden doldurmak önemlidir.

Klima dolum sıklığı birkaç unsura bağlı olarak değişebilir. Bunlardan ilki aracın yaşıdır – eski araçlarda genellikle daha büyük sızıntılar olur ve daha sık klima dolumu yapılması gerekebilir.

Bir diğer faktör de aracınızı nasıl ve ne kadar yoğun kullandığınızdır. Sık sık yüksek sıcaklıklarda seyahat ediyorsanız veya klimanızı uzun süre kullanıyorsanız, aracınızın klimasına daha sık bakım yaptırmanız gerekebilir. Klimanın düzenli kullanımının verimliliğini korumaya ve büyük sızıntıları önlemeye yardımcı olabileceğini belirtmek gerekir.

Aracınızın klimasındaki soğutucu akışkanı ne zaman doldurmanız gerektiğini belirlemek için, basınç göstergeli bir hat kullanarak soğutucu akışkan seviyesini düzenli olarak kontrol etmeniz önerilir. Düşük basınç valfine bağlandığında, manometrede bir basınç okuması alacaksınız. Yeşil renk, basıncın doğru olduğu ve sistemin klima ile doldurulmasına gerek olmadığı anlamına gelir.

Klimanızın bakımını yaptırmaya değer mi?

Aracınızın klimasının bakımını yaptırmak bir angarya olmak zorunda değildir. Klimayı doldurmak veya küçük sızıntıları onarmak kendi başınıza yapabileceğiniz kolay işlerdir.

Her şeyden önce, klima servisinin maliyeti yüksek olabilir. Servis merkezleri genellikle işçilik, malzeme ve olası ek hizmetler için ücret talep eder ve bu da cüzdanınızı önemli ölçüde zorlayabilir.

İkinci olarak, aracınızın klimasını kendiniz doldurmak size zaman esnekliği sağlar. Servis merkezinden randevu almanız, randevu için sıra beklemeniz veya çalışma saatlerine uyum sağlamanız gerekmez. Size uygun olan zamanda klima bakımını kendiniz yapabilirsiniz, bu da yoğun programları olan kişiler için kesinlikle büyük bir artıdır.

Bir diğer husus da tüm süreç için gereken konfor ve zamandır. Klima soğutucusunu yaklaşık 10 dakika içinde kendiniz şarj edebilirsiniz. Bir servisi tercih ederseniz, gibi büyük şehirlerde trafikte birkaç saat geçirmeyi hesaba katmanız gerekir. Ayrıca servis istasyonunda servis için beklerken geçireceğiniz zamanı ve servis teknisyenlerinin servisi gerçekleştirme süresini de eklemeniz gerekir. Klimayı kendiniz takarak bu saatlerden tasarruf edebilirsiniz.

Aracınızın klimasını doldurmak için bir servis merkezine gitmeniz gerekmez, bunu kendiniz de yapabilirsiniz. Klimayı kendiniz doldurmanın daha düşük maliyet, daha fazla esneklik ve zaman tasarrufu gibi çeşitli faydaları vardır. Yüksek servis ücretlerinden kaçınabilir ve servis çalışma saatlerine uyum sağlamak zorunda kalmazsınız. Klimayı kendiniz doldurmak, tüm süreç üzerinde tam kontrol sahibi olmanızı sağlar ve size para ve zaman kazandırır.

Bir arabanın klima bakımını yaptırmanın maliyeti nedir?

Aracınızın klima bakımını yaptırmanın fiyatı bir dizi faktöre bağlı olarak değişebilir. Her şeyden önce, bu prosedürü nasıl yaptırmayı tercih ettiğiniz önemlidir. Yetkili bir araba servisine giderseniz, gibi büyük şehirlerdedaha yüksek maliyetler bekleyebilirsiniz.

Daha az itibarlı bir servisi tercih ederseniz, klima dolumunun fiyatı daha düşük olabilir, ancak bu genellikle kullanılan soğutucu akışkanın kalitesinin de daha düşük olmasını gerektirir. Klima dolumu dengesiz veya etkisiz olabilir, bu da ek maliyetlere veya klima dolum işleminin kısa aralıklarla tekrarlanması ihtiyacına yol açacaktır.

Yalnızca düşük fiyatla değil, aynı zamanda soğutucu akışkanın kalitesiyle de ilgileniyorsanız, en iyi çözüm klimayı kendiniz doldurmaktır. Bu durumda, yalnızca uygun bir araç klima dolum kiti satın almak için para harcamanız gerekir. Bu tür kitlerin fiyatları soğutucu akışkanın türüne bağlı olarak değişir.

Aracımın klimasını kendi başıma nasıl doldurabilirim?

Klimanızı kendiniz doldurmak için ihtiyacınız olan tek şey bir klima dolum gazı ve basınç göstergeli bir hortumdur. Bu ürünlerin her biri, süreç boyunca size rehberlik eden bir teşhis diyagramı ve adım adım talimatlarla birlikte gelir. Alternatif olarak, ihtiyacınız olan her şeyi içeren hazır bir klima dolum kiti de seçebilirsiniz. Kitler araca ve klimada kullanılan soğutucu akışkan türüne bağlı olarak değişebilir.

Paketinizi aldıktan sonra, çalışan bir klimanın keyfini çıkarmak için tek yapmanız gereken birkaç basit adımı takip etmektir :

  1. Hazırlama kutusunu çalkalayın ve şarj hortumuna bağlayın. Ardından araç motorunu ve klimayı maksimum güç ve en düşük sıcaklık ile iç devre modunda çalıştırın.
  2. Hortumu basınç göstergesi ile birlikte düşük basınç valfine bağlayın ve kutuyu valf aşağı bakacak şekilde konumlandırın. Bazı model ve modeller için, HP – LP Adaptörünü kullanarak hattı yüksek basınç valfine bağlayın.
  3. Sistem basıncını ölçmeye başlayın (basınç göstergesi için ayrıntılı açıklamaya bakın):
    • beyaz renk – sistem basıncı çok düşük (altında: 25 psi),
    • yeşil renk – doğru klima sistemi basıncı (25 ila 55 psi arasında),
    • kırmızı renk – çok yüksek sistem basıncını gösterir (yukarıda: 55 psi).
  4. Basınç göstergesinin bulunduğu hattaki iğne valfi açın ve şarj etmeye başlayın.
  5. Basınç göstergesi 25 ile 55 psi arasında bir değer gösterdiğinde şarj işlemini bitirin (basınç göstergesinde yeşil renkle gösterilen aralık).
  6. Aracı 1. adımda açıklanan modda 20 dakika daha bırakın.
  7. 1. maddede açıklanan adımlardan 2 hafta sonra, 3. maddede açıklandığı gibi basıncın tekrar ölçülmesi önerilir.

Aracımdaki klimanın bakımını yaptırmak ne kadar sürer? Tüm işlem 10 dakikadan fazla sürmemelidir. Klimayı yeniden doldurmadan önce küçük sızıntılardan kurtulmak istiyorsanız, önce LeakStop dolgu macunu uygulamalısınız.

Klimamı doldurmak için hangi ürünlere ve aletlere ihtiyacım var?

Doğru ürün ve araçlara sahip olmanız koşuluyla, aracınızın klimasını kendiniz doldurmak basit ve hızlı bir iştir. Klimanızı başarılı bir şekilde doldurmak ve yolculuğunuz sırasında rahat bir sıcaklığın keyfini çıkarmak için ihtiyacınız olacak:

Dolum gazı – bu, klima sisteminizi güvenli, hızlı ve kolay bir şekilde doldurmanızı sağlayacak bir soğutucu akışkan değişimidir. Klimanızı doldurmak için doğru gaz çok önemlidir. En yaygın kullanılan soğutucu akışkan R134a’dır. Mevcut türler şunları içerir: R12 (1994’ten 2016’ya kadar üretilen bazı otomobil modelleri için) ve R1234yf (2016’dan günümüze kadar üretilen otomobiller için). Satın almadan önce aracınız için hangi gaz türünün önerildiğini kontrol edin.

Basınç ölçer hortumu – klima sistemindeki basıncı izlemek için vazgeçilmez bir araçtır. Soğutucu akışkan seviyesinin yeterli olup olmadığını ve herhangi bir basınç sorunu olup olmadığını kontrol etmenizi sağlar. Basınç göstergesi ayrıca klima doldurma işlemini izlemenize de yardımcı olur. Genellikle tekrar kullanılabilir, bu nedenle satın aldıktan sonra gelecekte de kullanabilirsiniz.

Bir çift koruyucu eldiven – klima ile çalışırken kişisel güvenliğinize dikkat etmeniz önemlidir. Koruyucu eldiven giymek, cilt üzerinde rahatsız edici olabilen olası soğutma sıvısı sızıntılarına karşı koruma sağlar.

Nasıl kullanılacağına dair bilgi broşürü – adım adım talimatlar süreç boyunca size yol gösterecektir. Ürünü kullanmadan önce, özel araç modelinizin kendi kendini şartlandırma talimatlarını okumak her zaman iyi bir fikirdir. Bu talimatlar, doğru şekilde ilerlemenize ve hiçbir şeyi unutmamanıza yardımcı olacak özel ipuçları içerecektir.

Tüm bu ürünleri ve araçları hazır bir kit sipariş ederek çevrimiçi satın alabilirsiniz. Bunlardan bazılarına zaten sahipseniz ve yalnızca klima dolumu için gaza ihtiyacınız varsa, ayrı bir ürün olarak sipariş verebilirsiniz.

Başka hangi onarımları kendiniz yapabilirsiniz?

Aracınızdaki klima, özellikle sıcak günlerde paha biçilmez bir özelliktir. Klimayı doğru soğutucu akışkanla doldurmak, hoş serinliğin keyfini çıkarmak için yapmanız gerekenlerden sadece biridir. Klimanızın sızdırmazlık veya nem alma gibi başka onarımlara da ihtiyacı varsa, bunları kendiniz de yapabilirsiniz.

Klima sızdırmazlığı

Bir sızıntı soğutucu akışkan kaybına yol açabilir ve bu da sistem performansında düşüşe neden olabilir. Küçük sızıntılar için, araç klima sistemi için bir kauçuk parça sızdırmazlık maddesi kullanın. LeakStop sızdırmazlık maddesi, klima sisteminin kauçuk parçalarındaki küçük sızıntıları güvenilir bir şekilde doldurmanızı sağlar. Uzun ve maliyetli servis onarımlarına mükemmel bir alternatiftir. Klimayı doldurmadan önce bir sızdırmazlık maddesi kullanmak, soğutucu akışkanın sistemden kaçmasını önlemeye yardımcı olacaktır.

Sistemin metal parçalarında sızıntılar oluşmuşsa, metal parça sızdırmazlık maddesi kullanılmalıdır. ProSeal metal, Schrader valfler, o’ringler, contalar, klima kondansatörleri, evaporatörler, hortum tertibatları ve lehimli bağlantılar üzerinde sert bir sızdırmazlık oluşturan bir üründür. Bu, sızıntıları etkili bir şekilde ortadan kaldırmanıza ve klima sisteminize tam performans kazandırmanıza olanak tanır.

A/C deharging

Klima sisteminde bulunan nem, sistemin performansı ve verimliliği üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olabilir. Sistem bileşenlerine zarar verebilecek aşındırıcı asitlerin oluşmasına neden olur. Bu asitleri nötralize etmek ve klima performansını artırmak için ProDry klima nem alma cihazını kullanabilirsiniz.

Bu ürün nemi emerek ve sentetik yağa dönüştürerek çalışır. Bu yağ, klima sistemi içinde daha iyi yağlama sağlayarak soğutma sisteminin performansını ve işlevini iyileştirir. En iyi sonuç için ProSeal uygulamadan önce ProDry uygulanması tavsiye edilir. Bu, önce sistemdeki nemi gidererek korozyonu önleyecek ve ardından sistemi etkili bir şekilde kapatarak daha fazla sızıntı olasılığını ortadan kaldıracaktır.

Klima yağı doldurma

Yağ, kompresör için gerekli yağlamayı sağlayarak optimum klima performansının korunmasında önemli bir rol oynar. Sistemde sızıntı veya hasar varsa, yağın bir kısmı dışarı sızarak yağ miktarının azalmasına yol açabilir. Bu da kompresörün hasar görmesine veya veriminin düşmesine neden olabilir. Bu nedenle, yeterli yağlama sağlamak ve kompresörü aşırı aşınmadan korumak için aracınızın klima sistemi için Oil – yağ kullanmaya değer.

SSS

  • Klimanın neden doldurulması gerekir?
    • Bir otomobildeki klima, aracın içinde konforlu bir sıcaklık ve nem sağlar. Çalışması soğutma çevrimine dayanır ve soğutucu akışkan bu çevrimin önemli bir bileşenidir. Küçük sızıntılar veya doğal kaçaklar gibi çeşitli nedenlerle soğutucu akışkan seviyesi düşebilir ve doldurulması gerekebilir.
  • Klima ne zaman yeniden doldurulmalıdır?
    • Soğutucu akışkanın tükenme hızı, aracın yaşı, ne sıklıkta kullanıldığı ve klimanın ne kadar yoğun kullanıldığı gibi çeşitli unsurlara bağlıdır. Soğutucu akışkan seviyesini düzenli olarak kontrol etmek ve önerilen seviyenin altındaysa tamamlamak iyi bir fikirdir.
  • Klima bakımı yaptırmaya değer mi?
    • Klima servisi pahalı ve zaman alıcıdır. Klimayı kendiniz doldurmak basit, daha ucuz ve ekonomiktir. Zamandan ve paradan tasarruf edebilirsiniz ve ayrıca ne zaman ve ne zaman yapacağınız konusunda esnekliğe sahip olursunuz.
  • Bir arabanın klimasını doldurmanın maliyeti nedir?
    • Aracınızın klimasını doldurmanın maliyeti, işlemi gerçekleştirmek için seçtiğiniz yönteme bağlı olarak değişebilir. Bir servis merkezinde doldurmak daha pahalı olabilirken, kendiniz doldurmak için yalnızca doğru ürünleri ve araçları satın almanız gerekir.
  • Aracımın klimasını kendi başıma nasıl doldurabilirim?
    • Klimayı kendiniz doldurmak istiyorsanız, dolum gazı, basınç göstergeli bir hortum ve koruyucu eldiven gibi ürünlere ihtiyacınız olacaktır. Yeniden doldurma işlemi basittir ve satın alınan ürünlerle birlikte verilen talimatlar izlenerek gerçekleştirilebilir.
  • Başka hangi onarımları kendiniz yapabilirsiniz?
    • Klimayı doldurmanın yanı sıra, kendi başınıza yapabileceğiniz başka onarımlar da vardır. Sistemdeki sızıntıları ortadan kaldırmak için kauçuk parça sızdırmazlık maddesi uygulayın. Ayrıca, bir klima nem alma cihazı nemin giderilmesine yardımcı olabilir ve klima yağı kompresör için yeterli yağlama sağlar.

Klimayı kendiniz doldurmak, seyahat ederken konforlu kalmanın kolay ve uygun maliyetli bir yoludur. Klimanın nasıl çalıştığı, ne sıklıkta doldurmanız gerektiği, ne kadara mal olduğu ve aracınızın klimasını kendiniz doldurma süreci hakkında temel bilgileri öğrenmeye değer. Klimanızın tüm yaz boyunca çalışmasını sağlamak için doğru ürünleri ve araçları kullanmayı unutmayın.