Araçtaki klima ısıtır mı?

Kesin terminolojiye göre, bir arabadaki klima bileşenleri aracın içini ısıtmak için ısı üretmekten doğrudan sorumlu değildir. Klima, temel tanımıyla, öncelikle ısıyı aracın içinden uzaklaştıraraksoğutma ve sıcaklığı düzenleme işlemiyle ilgilidir.

Buna karşılık, bazı kişiler tarafından genellikle yanlışlıkla ‘klima’ olarak adlandırılan bir otomobildeki havalandırma , kabin içindeki havayı sağlama ve değiştirme sistemini ifade eder. Bu tür bir havalandırma genellikle, otomobilin motorunun çalışmasıyla üretilen ısının kullanımına dayananbir ‘ısıtma’ işlevi içerir.

Sürüş sırasında motor, yakıtın yanması sonucu ısı üretir. Bu ısının bir kısmı motor soğutma sistemindeki soğutucuyu ısıtmak için kullanılır. Bu sıvı, bir ısı eşanjörü görevi gören ısıtıcıda dolaşır. Bu işlem sonucunda fan tarafından üflenen hava ısıtıcıdan geçer ve burada ısıtılarak aracın içine yönlendirilir.

Bu nedenle, motor çalışırken havalandırma işlevinin kullanılması, motorun çalışmasıyla ortaya çıkan ısıyı kullanarak aracın içinin ısıtılmasını sağlar. Ancak bu, esas olarak soğutma sıvısının kapalı bir devrede buharlaşması ve yoğunlaşması süreci yoluyla sıcaklığı soğutmak ve düzenlemekten sorumlu olan klima bileşenleriyle doğrudan ilgili değildir.

Araçtaki klima ısıtır mı?

Bazı otomobiller ısıtıcı görevi görebilen bir klima sistemi ile donatılmıştır. Bu tür klima sistemleri ‘çift bölgeli klima ‘ veya ‘otomatik klima‘ olarak adlandırılır . Havayı hem soğutarak hem de ısıtarak araç içindeki sıcaklığın düzenlenmesini sağlarlar.

Bu durumda klima, soğutmadan sorumlu olanlarla aynı bileşenleri kullanır, ancak ters moddadır. Bu işlem, ısı akış yönünün tersine çevrilmesini sağlayan özel bir geri dönüşsüz valf ve kontrol sistemi sayesinde mümkün olmaktadır. Çift bölgeli klima, araç kabinine verilmeden önce havayı ısıtmak için bir ısıtıcı kullanabilir.

Çift bölgeli veya otomatik klima ile donatılmış araçlarda, istediğiniz sıcaklığı ayarlayabilirsiniz ve sistem ister soğutma ister ısıtma olsun, bu sıcaklığı korumayı kendisi üstlenir. Klima panelinde ‘AUTO’ seçeneğini fark ederseniz, bu, sistemin araç içindeki sıcaklığı seçtiğiniz seviyede tutmak için klimanın çalışmasını otomatik olarak ayarladığı anlamına gelir.

Tüm araçlarda klima sisteminin bir parçası olarak bu ısıtma işlevinin bulunmadığını belirtmek gerekir. Bazı eski modellerde klimadan bağımsız olarak çalışan ayrı bir ısıtma sistemi olabilir. Bu nedenle, klima ve ısıtma sisteminin nasıl çalıştığını öğrenmek için her zaman aracınızın teknik özelliklerini ve kullanım kılavuzunu kontrol etmenizde fayda vardır.

Isı pompası olarak adlandırılan bazı gelişmiş klima sistemlerinde, soğutma döngüsünü tersine çevirerek araçtaki havanın ısıtılmasını sağlamak mümkündür. Bu durumda kompresör, radyatör, evaporatör ve kondenser gibi klima bileşenleri ısı ve hava akışını yönetmek için kullanılır.

Bir ısı pompası sisteminde, klima tersinir soğutma döngüsü prensibini kullanır; kondansatör buharlaştırıcı ve buharlaştırıcı da kondansatör görevi görür. Bu, ısının ortamdan alınmasını ve araç kabinine aktarılmasını sağlar.

Bir otomobil klima sistemindeki ısıtma işlevi, konforlu bir sürüş ortamı sağlayan birçok önemli unsurdan biridir. Araç içinin verimli ve etkili bir şekilde ısıtılmasını sağlamak için klimanın doğru gazla doldurulması gerekir.

Araç klimasını kendi kendinize doldurmak için, gerekli tüm bileşenleri içeren bir klima dolum kiti kullanabilirsiniz. Gaz kaçağı veya araç klimasının sızdırmazlığı ile ilgili başka sorunlar varsa, bir klima onarım kiti de kullanabilirsiniz . Bu kit, soğutucu akışkanın doldurulmasına ve klima sistemindeki sızıntıların onarılmasına yardımcı olacak gaz ve klima sızdırmazlık maddesi içerir.