www.easyklima.pl adresinde bulunan İnternet Hizmeti Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. tarafından işletilmektedir. Solec, nr 18, lok. B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, hisse sermayesi: PLN 5000; e-posta adresi: [email protected].
1. ÜRÜN ŞİKAYETİ
1.1. Satılan Üründe fiziksel veya yasal bir kusur (garanti) bulunması halinde Satıcının Müşteriye karşı sorumluluğunun temeli ve kapsamı, özellikle Medeni Kanun (Medeni Kanunun 556-576. Maddeleri dahil) olmak üzere genel olarak geçerli kanunlarla tanımlanmıştır.
1.2. Satıcı, Müşteriye ayıpsız bir Ürün teslim etmekle yükümlüdür.
1.3. Müşteri tarafından şikayette bulunulabilir:
- aşağıdaki adrese yazılı olarak: ul. Solec, No. 18, premises B21, Varşova, 00-410;
- elektronik olarak e-posta yoluyla: [email protected].
1.4. Müşterinin şikayetin açıklamasında şunları belirtmesi önerilir: (1) şikayetin konusuyla ilgili bilgi ve koşullar, özellikle kusurun türü ve ortaya çıkış tarihi; (2) Ürünün Satış Sözleşmesine uygun hale getirilmesi veya fiyat indirimi veya Satış Sözleşmesinden çekilme beyanı için bir talep; ve (3) şikayetçinin iletişim bilgileri – bu, Satıcı tarafından şikayetin işlenmesini kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır. Bir önceki cümlede belirtilen gereklilikler yalnızca bir tavsiye niteliğindedir ve şikayetin tavsiye edilen açıklamasının atlanmasıyla sunulan şikayetlerin etkinliğini etkilemeyecektir.
1.5. Satıcı, Müşterinin şikâyetine, iletildiği tarihten itibaren en geç 14 takvim günü içinde derhal yanıt verecektir. Tüketici olan Müşteri, garanti haklarını kullanırken, ürünün değiştirilmesini veya ayıbın giderilmesini talep etmişse veya fiyatın hangi miktarda düşürüleceğini belirterek fiyat indirimi beyanında bulunmuşsa ve Satıcı bu talebe 14 takvim günü içinde yanıt vermemişse, talebin haklı olduğu kabul edilecektir.
1.6. Garanti haklarını kullanan Müşteri, kusurlu Ürünü aşağıdaki adrese teslim etmekle yükümlüdür: ul. Solec, nr 18, premises B21, Varşova, 00-410. Tüketici olan bir Müşteri söz konusu olduğunda, Ürünün teslim masrafları Satıcı tarafından karşılanacaktır. Ürünün tüketici olan Müşteri tarafından teslim edilmesi Ürünün türü veya kurulum şekli nedeniyle çok zor olacaksa, Müşteri Ürünü Ürünün bulunduğu yerde Satıcının kullanımına sunmakla yükümlüdür.
1.7. Medeni Kanun’un 558 § 1 maddesi uyarınca, Satıcının tüketici olmayan Müşteriye karşı Ürün için garanti kapsamındaki sorumluluğu hariç tutulmuştur.
2. MAHKEME DIŞI ŞİKAYET VE TELAFİ PROSEDÜRLERİ VE BU PROSEDÜRLERE ERİŞİM KURALLARI
2.1.Tüketici olan bir Müşterinin şikayetlerin ele alınması ve taleplerin takibi için mahkeme dışı prosedürlerden yararlanma imkanı ve bu prosedürlere erişim kuralları hakkında ayrıntılı bilgi Rekabet ve Tüketicinin Korunması Ofisinin https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php adresindeki web sitesinde mevcuttur.
2.2. Rekabet ve Tüketicinin Korunması Ofisi Başkanlığında da bir irtibat noktası bulunmaktadır (telefon: 22 55 60 333, e-posta: [email protected] veya yazılı adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varşova), görevi, diğerlerinin yanı sıra, tüketici anlaşmazlıklarının mahkeme dışı çözümüne ilişkin konularda tüketicilere yardım sağlamaktır.
2.3. Tüketici, mahkeme dışı şikayet ve telafi prosedürlerine ilişkin aşağıdaki örneklere sahiptir: (1) uyuşmazlıkların çözümü için daimi dostane tüketici mahkemesine başvuru (daha fazla bilgi için bkz. http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) uyuşmazlıkların mahkeme dışı çözümü için Ticaret Teftişinin bir il müfettişine başvuru (daha fazla bilgi için Satıcının iş yeri üzerinde yargı yetkisine sahip müfettişin web sitesine bakın); ve (3) bir bölge (belediye) tüketici ombudsmanının veya yasal görevleri arasında tüketicinin korunması da bulunan bir sosyal kuruluşun (örneğin Tüketiciler Federasyonu, Polonya Tüketiciler Derneği) yardımı. Diğerlerinin yanı sıra, [email protected] adresinden e-posta yoluyla ve 801 440 220 numaralı tüketici yardım hattından (yardım hattı iş günlerinde sabah 8:00’den akşam 6:00’ya kadar açıktır, arama ücreti operatör tarifesine göre belirlenir) danışmanlık hizmeti verilir.
2.4. AB düzeyinde tüketiciler ve tüccarlar arasında çevrimiçi anlaşmazlıkların çözümüne yönelik bir platform (ODR platformu) http://ec.europa.eu/consumers/odr adresinde mevcuttur ODR platformu, çevrimiçi bir satış veya hizmet sözleşmesinden kaynaklanan sözleşmeden doğan yükümlülüklerle ilgili bir anlaşmazlığın mahkeme dışında çözülmesini isteyen tüketiciler ve tüccarlar için tek durak noktası olan etkileşimli ve çok dilli bir web sitesidir (daha fazla bilgi için platformun web sitesine veya Rekabet ve Tüketicinin Korunması Ofisi’nin web sitesi adresine bakın: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
3. CAYMA HAKKI
3.1. Mesafeli bir sözleşme akdetmiş olan bir tüketici, 14 takvim günü içerisinde, herhangi bir gerekçe belirtmeksizin ve Yönetmelik Madde 8.8’de belirtilen masraflar hariç olmak üzere herhangi bir masraf ödemeksizin sözleşmeden cayabilir. Yönetmeliğin 8.8 maddesi. Beyannamenin son tarihten önce gönderilmesi bu süreyi karşılamak için yeterlidir. Geri çekilme beyanı, örneğin:
- aşağıdaki adrese yazılı olarak: ul. Solec, No. 18, premises B21, Varşova, 00-410;
- elektronik olarak e-posta yoluyla: [email protected].
3.2. Örnek bir cayma formu Tüketici Hakları Yasası Ek 2’de yer almaktadır ve ayrıca bu noktada da mevcuttur. 3.11. İade ve Şikâyet Politikası. Tüketici örnek formu kullanabilir, ancak bu zorunlu değildir.
3.3. Cayma süresi başlayacaktır:
- Satıcının Ürünü teslim ettiği ve mülkiyetini devretmekle yükümlü olduğu bir sözleşme için (örneğin Satış Sözleşmesi) – Ürünün tüketici veya taşıyıcı dışında kendisi tarafından belirtilen üçüncü bir tarafça teslim alınmasından itibaren ve bir sözleşme söz konusu olduğunda: (1) ayrı ayrı, gruplar halinde veya parçalar halinde teslim edilen bir dizi Ürünü içeren – son Ürünün, grubun veya parçanın zilyetliğinin alınmasından itibaren veya (2) Ürünlerin belirli bir süre için düzenli olarak tedarik edilmesini içeren – ilk Ürünün zilyetliğinin alınmasından itibaren;
- diğer sözleşmeler için, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren.Mesafeli bir sözleşmeden cayılması durumunda, sözleşme yapılmamış sayılır.
3.4.Vid frånträdande av ett distansavtal ska avtalet anses som icke ingånget.
3.5. Satıcı, tüketicinin cayma beyanını aldığı tarihten itibaren en geç 14 takvim günü içinde, Ürünün teslimat masrafları da dahil olmak üzere tüketici tarafından yapılan tüm ödemeleri derhal tüketiciye iade etmekle yükümlüdür (Web Sitesinde mevcut olan en ucuz normal teslimat yöntemi dışında tüketici tarafından seçilen teslimat yönteminden kaynaklanan ek masraflar hariç). Tüketici, tüketici için herhangi bir maliyet oluşturmayan farklı bir geri ödeme yöntemini açıkça kabul etmediği sürece, Satıcı, tüketici tarafından kullanılan aynı ödeme yöntemini kullanarak ödemeyi geri ödeyecektir. Satıcı, Ürünü tüketiciden kendisi almayı teklif etmemişse, Ürünü geri alana veya tüketici iade kanıtı sunana kadar (hangisi önce gerçekleşirse) tüketiciden alınan ödemenin geri ödemesini alıkoyabilir.
3.6. Tüketici, Ürünü derhal, sözleşmeden cayma tarihinden itibaren en geç 14 takvim günü içinde Satıcıya iade etmekle veya Satıcı Ürünü kendisi teslim almayı teklif etmediği sürece, Satıcı tarafından teslim almaya yetkili kılınan bir kişiye teslim etmekle yükümlüdür. Son teslim tarihine uymak için Ürünü süresi dolmadan önce geri göndermek yeterlidir. Tüketici Ürünü aşağıdaki adrese iade edebilir: ul. Solec, nr 18, premises B21, Varşova, 00-410.
3.7. Tüketici, Ürünün doğasını, özelliklerini ve işleyişini belirlemek için gerekli olanın ötesinde Ürünün kullanımından kaynaklanan Ürünün değerindeki herhangi bir azalmadan sorumlu olacaktır.
3.8. Tüketicinin cayması ile ilgili olarak tüketicinin katlanmakla yükümlü olduğu olası masraflar:
- Tüketici, Ürünün teslimatı için Web Sitesinde mevcut olan en ucuz normal teslimat yöntemi dışında bir yöntem seçmişse, Satıcı, tüketicinin maruz kaldığı ek masrafları geri ödemekle yükümlü olmayacaktır.
- Tüketici, Ürünü iade etmenin doğrudan masraflarını karşılayacaktır.
- Cayma süresinin sona ermesinden önce – tüketicinin açık talebi üzerine – ifasına başlanan bir hizmet olan bir Ürün söz konusu olduğunda, böyle bir talepte bulunduktan sonra cayma hakkını kullanan tüketici, cayana kadar sağlanan ifa için ödeme yapmakla yükümlü olacaktır. Ödenecek tutar, sözleşmede kararlaştırılan fiyat veya ücret dikkate alınarak, sağlananla orantılı olarak hesaplanacaktır. Fiyat veya ücretin aşırı olması halinde, bu tutarın hesaplanmasında performansın piyasa değeri esas alınacaktır.
3.9. Tüketicinin mesafeli sözleşmeden cayma hakkı aşağıdaki sözleşmeler için geçerli değildir:
- (1) Satıcının, ifa başlamadan önce, Satıcının ifasından sonra sözleşmeden cayma hakkını kaybedeceği konusunda bilgilendirilen tüketicinin açık rızası ile hizmeti tam olarak yerine getirmesi durumunda, hizmetlerin sağlanması için; (2) Fiyatın veya ücretin, Satıcının üzerinde hiçbir kontrolünün olmadığı ve cayma süresinin sona ermesinden önce meydana gelebilecek finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olduğu durumlarda; (3) ifa konusunun, tüketicinin spesifikasyonuna göre üretilen veya bireysel ihtiyaçlarını karşılamaya hizmet eden, yeniden imal edilmemiş bir ürün olduğu durumlarda; (4) ifa konusunun hızla bozulan veya raf ömrü kısa olan bir ürün olduğu durumlarda; (5) edim konusunun, teslimden sonra ambalajı açılmışsa, sağlık veya hijyenik nedenlerle açıldıktan sonra iade edilemeyen kapalı bir ambalaj içinde tedarik edilen bir Ürün olması; (6) edim konusunun, doğası gereği teslimden sonra başka şeylerle ayrılmaz bir şekilde birleştirilen Ürünler olması; (7) ifa konusunun, fiyatı Satış Sözleşmesi’nin imzalanması sırasında kararlaştırılan, teslimatı ancak 30 gün sonra gerçekleşebilecek ve değeri Satıcı’nın üzerinde hiçbir kontrolü olmayan piyasadaki dalgalanmalara bağlı olan alkollü içecekler olduğu durumlarda; (8) Tüketicinin, acil onarım veya bakım yapılması amacıyla Satıcının kendisine gelmesini açıkça talep ettiği durumlarda; Satıcı, tüketici tarafından talep edilenler dışında ek hizmetler sağlarsa veya onarım veya bakımın gerçekleştirilmesi için gerekli yedek parçalar dışında Ürünler teslim ederse, tüketici ek hizmetler veya Ürünlerle ilgili olarak sözleşmeden cayma hakkına sahiptir; (9) Teslimattan sonra ambalajın açılması durumunda, tedarik konusunun kapalı ambalaj içinde tedarik edilen bir ses veya görüntü kaydı veya bilgisayar yazılımı olduğu durumlarda; (10) abonelik sözleşmeleri hariç olmak üzere gazete, süreli yayın veya dergi tedariki için; (11) açık artırma yoluyla yapılan tedarikler için; (12) sözleşmede hizmetin tarihi veya süresi belirtilmişse, ikamet amaçlı olmayan konaklama, mal taşıma, araç kiralama, yemek hizmetleri, boş zaman, eğlence, spor veya kültürel etkinliklerle ilgili hizmetler için; (13) Tüketicinin açık rızası ile cayma süresinin bitiminden önce ve Satıcının tüketiciyi cayma hakkını kaybettiği konusunda bilgilendirmesinden sonra ifaya başlanmışsa, somut bir ortama kaydedilmemiş dijital içerik tedariki için.
3.10. Hüküm ve Koşulların tüketiciye ilişkin bu 8. Bölümünde yer alan hükümler, 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren ve bu tarihten itibaren akdedilen sözleşmeler için, doğrudan ticari faaliyetiyle ilgili bir sözleşme akdeden gerçek bir kişi olan Müşteri veya Müşteri için de, söz konusu sözleşmenin içeriğinden, söz konusu kişi için özellikle ticari faaliyetinin konusundan kaynaklanan ve Merkezi Kayıt ve Ticari Faaliyet Bilgileri hükümleri temelinde sunulan profesyonel nitelikte olmadığı anlaşılırsa geçerli olacaktır.
3.11. Model cayma formu
(bu form sadece sözleşmeden çekilmek istediğinizde doldurulmalı ve iade edilmelidir)
- Adres:
Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410
[email protected]
- Ben/Biz(*) aşağıdaki malların satışına ilişkin sözleşmeden(*) aşağıdaki malların tedarikine ilişkin sözleşmeden(*) aşağıdaki malların ifasına ilişkin sözleşmeden(*)/aşağıdaki hizmetin sağlanmasına ilişkin sözleşmeden(*) çekildiğimizi bildiririz
- Sözleşmenin imzalandığı tarih(*)/makbuz(*)
- Tüketici(ler)in adı
- Tüketici(ler)in adresi
- Tüketici(ler)in imzası (yalnızca form kağıt üzerinde gönderiliyorsa)
- Tarih
(*) Uygun olduğu şekilde silin.