Araç klima bakımı ne kadara mal olur?

Araç klima bakımı, aracınızın klima sisteminin verimli ve etkili bir şekilde çalışmasını sağlamanın önemli bir parçasıdır. Yetersiz bakım yapılan bir sistem arızalanabilir veya özelliklerini kaybederek değiştirilmesi veya onarılması gerekebilir.

Peki klima bakımı pahalı olmak zorunda mıdır?

Klima bakımı, tek tek parçaların değiştirilmesini veya daha karmaşık arızaların onarılmasını içeriyorsa pahalı olabilir. Ancak, doğru ürünlerle önceden ilgilenir ve kendiniz yaparsanız, böyle olmak zorunda değildir. Hatırlanması gereken üç önemli adım vardır:

  1. Basınç ölçümünü kontrol ederek klimanın durumunu değerlendirin – bunun için düşük basınç valfine bağladığımız ve böylece ölçümünü elde ettiğimiz basınç göstergeli bir hortum kullanabiliriz. Tercih edilen ve doğru klima çalışma basıncı 25 – 45 psi olmalıdır,
  2. Klima sisteminde küçük boşluklar varsa, bunlar giderilmelidir. Bu amaçla, sistemin parçalarındaki küçük sızıntıları gidermek içinkauçuk bir parça sızdırmazlık maddesi kullanılabilir,
  3. Sızıntıdan kaynaklanan soğutucu akışkan eksikliği tamamlanmalıdır. Bu, klima sistemini doldurmak için soğutucu akışkanın yanı sıra tüm sistemin yağlanmasını sağlayan bileşikler içeren doğal bir hidrokarbon gazı kullanılarak yapılabilir.

Araçtaki klimanın düzenli bakımı, servis ömrünün ve verimliliğinin uzamasına yardımcı olur. Daha az sızıntının zamanında giderilmesi, kompresör bileşenlerinin tutukluk yapmasını veya servis müdahalesi ve maliyetli onarımlar ve bileşen değişimleri gerektirecek diğer arızaları önlemeye yardımcı olur. Aracınızın soğutma sisteminin doğru soğutucu akışkan basıncı ve yağlama ile çalışması gerekir.

Klima bakımını kendiniz yapmak size sadece para tasarrufu sağlamakla kalmaz, aynı zamanda aracınızdaki klima sistemini çok daha düşük bir maliyetle (bir araba servis merkezinde yapılanlardan) kapatabilir ve doldurabilirsiniz.

Derinleşen sızıntıları müdahale etmeden bırakmak, bir süre sonra örneğin klima kompresörünü tutukluk yapacaktır. Kompresörün yenilenmesi 85-130 EUR tutarındadır. Ancak genellikle bu tür bir onarım mümkün değildir ve durum tüm kompresörün değiştirilmesini gerektirir ve bu maliyet, otomobilin türüne bağlı olarak 210-420 EUR sınırları içinde salınır. (onarım maliyetleri hariç). Bu nedenle, sistemdeki basıncı zaman zaman kontrol ederek ve kayıpları uygun ürünlerle tamamlayarak hasarı önlemek faydalı olacaktır.