WEB SİTESİNİN ŞARTLARI VE KOŞULLARI
EASYKLIMA.PL
İÇİNDEKİLER:
- GENEL HÜKÜMLER
- WEB SİTESİNDEKİ ELEKTRONİK HİZMETLER
- SATIŞ SÖZLEŞMESİNİN YAPILMASINA İLİŞKİN HÜKÜM VE KOŞULLAR
- ÜRÜN IÇIN ÖDEME YOLLARI VE ŞARTLARI
- ÜRÜNÜN MALIYETI, TESLIM ŞEKLI VE ZAMANI
- ÜRÜN ŞİKAYETLERİ
- MAHKEME DIŞI ŞİKAYET VE TELAFİ USULLERİ VE BU USULLERE ERİŞİM KURALLARI
- GERİ ÇEKİLME HAKKI
- EKONOMİK OPERA İLE İLGİLİ HÜKÜMLER
- ÜRÜN İNCELEMELERİ
- NİHAİ HÜKÜMLER
- MODEL GERİ ÇEKİLME FORMU
www.easyklima.pl web sitesi tüketici haklarını önemsemektedir. Tüketici, Tüketici Hakları Yasası kapsamında kendisine tanınan haklardan feragat edemez. Tüketici Hakları Yasası hükümlerine göre tüketicinin daha az lehine olan sözleşme hükümleri geçersiz olacak ve bunun yerine Tüketici Hakları Yasası hükümleri geçerli olacaktır. Bu nedenle, bu Hüküm ve Koşulların hükümleri, tüketicinin kanunun emredici hükümleri uyarınca sahip olduğu haklardan herhangi birini hariç tutma veya sınırlama amacı taşımamaktadır ve olası herhangi bir şüphe tüketici lehine yorumlanacaktır. Bu Hüküm ve Koşulların hükümleri ile yukarıda belirtilen mevzuat arasında herhangi bir tutarsızlık olması durumunda, ikincisi geçerli olacak ve uygulanacaktır.
1. GENEL HÜKÜMLER
1.1. www.easyklima.pl İnternet adresinde bulunan İnternet Hizmeti Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. tarafından işletilmektedir. Solec, nr 18, lok. B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA, NIP: 7011112775; OSS: PL7011112775, sermaye tutarı: PLN 5000; e-posta adresi: [email protected], iletişim telefon numarası: +48730700097.
1.2. Bu Hüküm ve Koşullar, Hüküm ve Koşulların belirli bir hükmü aksini belirtmedikçe, Web Sitesini kullanan hem tüketicilere hem de işletmelere yöneliktir.
1.3. Bu Kullanım Koşulları ile ilgili olarak Web Sitesinde işlenen kişisel verilerin yöneticisi Satıcıdır. Kişisel veriler, Web Sitesinde yayınlanan gizlilik politikasında belirtilen amaçlar, süre ve ilkeler temelinde işlenir. Gizlilik politikası, özellikle, kişisel verilerin işlenmesinin gerekçeleri, amaçları ve süresi ve veri sahiplerinin hakları dahil olmak üzere Web Sitesinde Yönetici tarafından kişisel verilerin işlenmesine ilişkin ilkelerin yanı sıra Web Sitesinde çerezlerin ve analitik araçların kullanımına ilişkin bilgileri içerir. Satın alma dahil olmak üzere Web Sitesinin kullanımı gönüllülük esasına dayanmaktadır. Aynı şekilde, Web Sitesini kullanan Müşteri veya Müşteri tarafından ilgili kişisel verilerin sağlanması, gizlilik politikasında belirtilen istisnalara (bir sözleşmenin imzalanması ve Satıcının yasal yükümlülükleri) tabi olarak isteğe bağlıdır.
1.4. Tanımlar:
1.4.1. BLOG – Elektronik Hizmet, Web Sitesinde bulunan ve Hizmet Sağlayıcı tarafından yazarın adı altında tutulan çevrimiçi bir blog: Web Sitesinin tüm ziyaretçileri için “EasyKlima Academy”.
1.4.2. ÇALIŞMA GÜNÜ – resmi tatiller hariç Pazartesi’den Cuma’ya bir gün.
1.4.3. EASYKLIMAPORTFINDER – Elektronik Servis, soğutucu akışkanı kendiniz doldurmanıza yardımcı olan bir binek otomobilin alçak ve yüksek basınç portunun elektronik bir katalog / arama motoru.
1.4.4. KAYIT FORMU – Web Sitesinde bulunan ve bir Hesap oluşturulmasını sağlayan bir form.
1.4.5. SİPARİŞ FORMU – Elektronik Hizmet, Web Sitesinde bulunan ve özellikle Ürünlerin elektronik bir alışveriş sepetine eklenmesi ve teslimat ve ödeme yöntemi de dahil olmak üzere Satış Sözleşmesinin şartlarının belirtilmesi yoluyla bir Sipariş verilmesini sağlayan etkileşimli form.
1.4.6. MÜŞTERİ – (1) tam hukuki ehliyete sahip bir gerçek kişi ve genel olarak geçerli yasaların öngördüğü durumlarda, sınırlı hukuki ehliyete sahip bir gerçek kişi; (2) bir tüzel kişi; veya (3) Satıcı ile bir Satış Sözleşmesi akdetmiş veya akdetme niyetinde olan, yasaların hukuki ehliyet tanıdığı tüzel kişiliği olmayan bir organizasyonel birim.
1.4.7. MEDENİ KANUN – 23 Nisan 1964 tarihli Medeni Kanun Yasası (1964 tarihli Kanunlar Dergisi no. 16, madde 93 değiştirilmiş şekliyle).
1.4.8. HESAP – Elektronik Hizmet, Hizmet Sağlayıcının veri iletişim sisteminde, Müşteri tarafından sağlanan verilerin ve Web Sitesinde kendisi tarafından verilen Siparişlerle ilgili bilgilerin saklandığı, Müşteri tarafından sağlanan bireysel bir ad (giriş) ve şifre ile işaretlenmiş bir dizi kaynak.
1.4.9. HABER BÜLTENİ – Elektronik Hizmet, Hizmet Sağlayıcı tarafından e-posta yoluyla sağlanan ve bunu kullanan tüm Hizmet Alıcılarının, Web Sitesindeki Ürünler, haberler ve promosyonlar hakkında bilgi içeren bir haber bülteninin ardışık baskılarının döngüsel içeriğini Hizmet Sağlayıcıdan otomatik olarak almasını sağlayan bir elektronik dağıtım hizmeti.
1.4.10. ÜRÜN – Web Sitesinde bulunan ve Müşteri ile Satıcı arasında bir Satış Sözleşmesine konu olan taşınabilir bir öğe.
1.4.11. KURALLAR – Web sitesinin bu hüküm ve koşulları.
1.4.12. WEB SİTESİ – Hizmet Sağlayıcının aşağıdaki internet adresinde bulunan web sitesi: www.easyklima.pl.
1.4.13. SATICI; HİZMET SAĞLAYICI – Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varşova, 00-410, posta adresi: Warszawa POLSKA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, sermaye tutarı: 5000 PLN; e-posta adresi: [email protected], iletişim telefon numarası: +48730700097.
1.4.14. SATIŞ SÖZLEŞMESİ – Müşteri ile Satıcı arasında Web Sitesi aracılığıyla akdedilen veya girilen Ürün satış sözleşmesi.
1.4.15. ELEKTRONİK HİZMET – Hizmet Sağlayıcı tarafından Web Sitesi aracılığıyla Müşteriye elektronik olarak sağlanan bir hizmet.
1.4.16. HİZMET SAĞLAYICI – (1) tam hukuki ehliyete sahip bir gerçek kişi ve genel olarak geçerli yasaların öngördüğü durumlarda, sınırlı hukuki ehliyete sahip bir gerçek kişi; (2) bir tüzel kişi; veya (3) Elektronik Hizmeti kullanan veya kullanma niyetinde olan, yasaların hukuki ehliyet verdiği tüzel kişiliği olmayan bir organizasyonel birim.
1.4.17. TÜKETİCİ HAKLARI KANUNU – 30 Mayıs 2014 tarihli tüketici hakları kanunu (Kanunlar Dergisi 2014 madde 827 değiştirilmiş şekliyle).
1.4.18. SİPARİŞ – Müşterinin Sipariş Formu aracılığıyla sunduğu ve doğrudan Satıcı ile Ürün Satış Sözleşmesinin imzalanmasını amaçlayan irade beyanı.
2. WEB SİTESİNDEKİ ECTRONIC HİZMETLER
2.1.Aşağıdaki Elektronik Hizmetler Web Sitesinde mevcuttur: Hesap, Sipariş Formu, Bülten, Blog ve EasyKlimaPortFinder.
2.1.1. Hesap – bir Hesabın kullanımı, Hizmet Alıcısının toplamda iki ardışık adımı gerçekleştirmesinden sonra mümkündür – (1) Kayıt Formunu tamamlar, (2) “Kayıt Ol” alanına tıklar. Kayıt Formunda, Hizmet Alıcısının aşağıdaki Hizmet Alıcısı verilerini sağlaması gerekir: e-posta adresi ve şifre.
2.1.1.1. Elektronik Hesap Hizmeti belirsiz bir süre için ücretsiz olarak sağlanır. Müşteri, herhangi bir zamanda ve herhangi bir neden göstermeksizin, Hizmet Sağlayıcıya uygun bir talep göndererek, özellikle [email protected] adresine e-posta yoluyla veya ul. Solec, no. 18, premises B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA.
2.1.2. Sipariş Formu – Sipariş Formunun kullanımı, Müşteri ilk Ürünü Web Sitesindeki elektronik alışveriş sepetine eklediğinde başlar. Sipariş, Müşterinin (1) Sipariş Formunu doldurması ve (2) Sipariş Formunu doldurduktan sonra Web Sitesindeki “Satın al ve öde” kutusuna tıklaması olmak üzere toplam iki ardışık adımı tamamlamasının ardından verilir. – Bu noktaya kadar, girilen verileri kendiniz değiştirmek mümkündür (bu amaçla, görüntülenen mesajlar ve Web Sitesinde bulunan bilgiler size rehberlik etmelidir). Sipariş Formunda, Müşterinin Müşteri ile ilgili aşağıdaki bilgileri vermesi gerekmektedir: ad ve soyad/şirket adı, adres (sokak, ev/daire numarası, posta kodu, şehir, ülke), e-posta adresi, irtibat telefon numarası ve Satış Sözleşmesi ile ilgili detaylar: Ürün(ler), Ürün(ler)in miktarı, Ürün(ler)in teslim yeri ve yöntemi, ödeme yöntemi. Tüketici olmayan Müşteriler söz konusu olduğunda, şirket adı ve Vergi Kimlik Numarasının da verilmesi gerekmektedir.
2.1.2.1. Elektronik Sipariş Formu Hizmeti ücretsiz olarak sağlanır ve bir defaya mahsustur ve bu Hizmet aracılığıyla bir Sipariş verildiği anda veya Müşteri tarafından bu Hizmet aracılığıyla bir Sipariş vermenin daha erken sona erdirildiği anda sona erer.
2.1.3. Haber Bülteni – Haber Bültenini kullanmak, Sitedeki “Haber Bülteni” sekmesinde Haber Bülteninin sonraki baskısının gönderileceği e-posta adresini girdikten ve eylem alanına tıkladıktan sonra mümkündür.
2.1.3.1. Elektronik Bülten Hizmeti belirsiz bir süre için ücretsiz olarak sağlanacaktır. Müşteri, herhangi bir zamanda ve herhangi bir sebep göstermeksizin, Hizmet Sağlayıcıya ilgili bir talep göndererek, özellikle [email protected] adresine e-posta göndererek veya ul. Solec, No. 18, premises B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA.
2.1.4. Blog – Blog’un kullanımı Web Sitesine girdikten sonra mümkündür – Blog, herhangi bir veri sağlamaya veya başka bir işlem yapmaya gerek kalmadan Web Sitesinin tüm ziyaretçileri tarafından kullanılabilir.
2.1.4.1. Hizmet Sağlayıcı, Blog’daki girişlerin altına yorum eklemeyi mümkün kılar. Hizmet Alıcılarının yorumları yalnızca kendi görüşlerini ifade eder ve Hizmet Sağlayıcının görüşünü oluşturmaz. Netiquette kurallarını ihlal eden ve doğru olmayan veya diğer Hizmet Alıcılarını yanlış yönlendirebilecek bilgiler içeren yorumların yayınlanması yasaktır. Hizmet Sağlayıcı, yukarıdaki kuralları ihlal eden yorumları silme hakkını saklı tutar.
2.1.4.2. Hizmet Sağlayıcı, 18 Temmuz 2002 tarihli Elektronik Ortamda Hizmet Sunumu Yasası’nın 14(1) maddesine uyar (2002 tarihli 144 sayılı Kanunlar Dergisi, madde 1204, değiştirilmiş şekliyle): “Bir hizmet alıcısı tarafından verilerin depolanması amacıyla bir BİT sisteminin kaynaklarına erişim sağlarken, verilerin veya ilgili faaliyetin yasa dışı niteliğinden haberdar olmayan ve resmi bildirim alması veya verilerin veya ilgili faaliyetin yasa dışı niteliği hakkında güvenilir bilgi edinmesi durumunda, verilere erişimi derhal engelleyen kişi.
2.1.4.3. Blog’un kullanımı ücretsizdir ve Web Sitesinin ilgili sekmelerini takip eder. Blog’un bakımı Hizmet Sağlayıcı tarafından yapılır. Müşteri, herhangi bir zamanda ve herhangi bir sebep göstermeksizin İnternet tarayıcısını kapatarak Blog’u kullanmayı bırakma imkanına sahiptir.
2.1.5. EasyKlimaPortFinder – EasyKlimaPortFinder’ın kullanımı, Müşterinin Sitenin ana sayfasında ve bireysel ürün sayfalarında görünen ve Müşterinin araba ayrıntılarını girmesine ve arabanın yılını, markasını ve modelini seçmesine olanak tanıyan panele gitmesinden oluşur.
2.1.5.1. EasyKlimaPortFinder Elektronik Hizmeti ücretsiz olarak sağlanır ve tek seferlik bir niteliğe sahiptir ve bu hizmet aracılığıyla bir Sipariş verildiği anda veya Müşteri tarafından bu hizmet aracılığıyla bir Sipariş vermenin daha erken sona erdirildiği anda sona erer.
2.2.Hizmet Sağlayıcı tarafından kullanılan ICT sistemi ile çalışmak için gerekli teknik gereksinimler: (1) İnternet erişimi olan bilgisayar, dizüstü bilgisayar veya diğer multimedya cihazı; (2) elektronik postaya erişim; (3) güncel sürümde web tarayıcısı: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari veya Microsoft Edge; (4) önerilen minimum ekran çözünürlüğü: 1024×768; (5) web tarayıcısında çerezleri ve Javascript’i etkinleştirmek.
2.3. Müşteri, Web Sitesini yasalara ve iyi uygulamalara uygun bir şekilde, Hizmet Sağlayıcının ve üçüncü tarafların kişisel haklarına ve telif haklarına ve fikri mülkiyet haklarına saygı göstererek kullanmakla yükümlüdür. Müşteri, gerçeklere dayalı olarak doğru verileri girmekle yükümlüdür. Müşterinin hukuka aykırı içerik sağlaması yasaktır.
2.4.Elektronik Hizmetlerle ilgili şikayet prosedürünün şekli Yönetmeliğin maddesinde belirtilmiştir. Yönetmeliğin 6. maddesinde belirtilmiştir.
3. SATIŞ ANLAŞMASI YAPMA ŞARTLARI
3.1. Müşteri ile Satıcı arasında Satış Sözleşmesinin imzalanması, Müşterinin Web Sitesindeki Sipariş Formu aracılığıyla Şartlar ve Koşulların 2.1.2 maddesi uyarınca bir Sipariş vermesinden sonra gerçekleşecektir.
3.2. Web Sitesinde gösterilen Ürün fiyatı Polonya Zlotisi (PLN), ABD Doları ($), Euro (€), İngiliz Sterlini (£), Çek Kronu (CZK), Danimarka Kronu (DKK), Macar Forinti (HUF), İsveç Kronu (SEK) cinsinden verilir ve vergileri içerir. Müşteri, Siparişe konu olan Ürünün vergiler dahil toplam fiyatı, teslimat masrafları (nakliye, teslimat ve posta hizmetleri dahil) ve diğer masraflar hakkında ve bu masrafların miktarı belirlenemiyorsa, bunları ödeme yükümlülüğü hakkında, Müşterinin Satış Sözleşmesi ile bağlı olma iradesini ifade ettiği an da dahil olmak üzere, Sipariş verme işlemi sırasında Web Sitesi sayfalarında bilgilendirilir.
3.3. Web Sitesinde Sipariş Formu aracılığıyla bir Satış Sözleşmesi imzalanması prosedürü
3.3.1. Müşteri ile Satıcı arasında bir Satış Sözleşmesinin akdedilmesi, Müşterinin Hüküm ve Koşulların maddesine uygun olarak Web Sitesinde bir Sipariş vermesinden sonra gerçekleşir. Hüküm ve Koşulların 2.1.2 maddesi.
3.3.2. Bir Sipariş verildikten sonra, Satıcı derhal alındığını teyit edecek ve aynı anda Siparişi yerine getirilmek üzere kabul edecektir. Satıcı, Siparişin alındığını ve yerine getirilmek üzere kabul edildiğini Müşteriye, Sipariş verme işlemi sırasında Müşteri tarafından sağlanan e-posta adresine, en azından Satıcının Siparişi aldığına ve yerine getirilmek üzere kabul ettiğine dair beyanlarını ve Satış Sözleşmesinin akdedildiğine dair teyidi içeren ilgili bir e-posta mesajı göndererek teyit eder. Müşteri yukarıdaki e-posta mesajını alır almaz, Müşteri ile Satıcı arasındaki Satış Sözleşmesi akdedilmiş olur.
3.4. Akdedilen Satış Sözleşmesinin içeriğinin kaydedilmesi, güvence altına alınması ve Müşterinin kullanımına sunulması (1) bu Hüküm ve Koşulların Web Sitesinin web sitesinde kullanıma sunulması ve (2) Müşteriye Hüküm ve Koşulların maddesinde atıfta bulunulan e-posta mesajının gönderilmesi yoluyla gerçekleşir. 3.3.2. Hüküm ve Koşullar. Satış Sözleşmesinin içeriği ayrıca Satıcının Web sitesinin BT sistemine kaydedilir ve güvence altına alınır.
4. ÜRÜN İÇİN ÖDEME YÖNTEMLERİ VE ŞARTLARI
4.1.Satıcı, Satış Sözleşmesi için Müşteriye aşağıdaki ödeme yöntemlerini sunacaktır:
4.1.1. Teslimatta nakit ödeme.
4.1.2. Kişisel tahsilat üzerine nakit ödeme.
4.1.3. Satıcının banka hesabına banka havalesi ile ödeme.
4.1.4. Müşterinin seçimine göre elektronik ve kredi kartı ödemeleri: Przelewy24.pl, PayU.pl, PayPal.com, Apple Pay veya Google Pay – olası mevcut ödeme yöntemleri Web Sitesinde ödeme yöntemlerine ilişkin bilgi sekmesinde ve https://www.przelewy24.pl/, https://poland.payu.com/, https://www.apple.com/pl/apple-pay/, https://pay.google.com/intl/pl web sitesinde belirtilmiştir.
4.1.5. PayU.pl üzerinden taksit sistemi ile ödeme.
4.2.Ödeme süresi:
4.2.1. Müşteri banka havalesi, elektronik ödeme veya ödeme kartı ile ödemeyi seçerse, Müşteri, Satış Sözleşmesinin imzalandığı tarihten itibaren 7 takvim günü içinde ödeme yapmakla yükümlüdür.
4.2.2. Müşterinin teslimatta nakit ödemeyi seçmesi durumunda, Müşteri ödemeyi teslimatta yapmakla yükümlüdür.
5. ÜRÜNÜN MALİYETİ, TESLİM ŞEKLİ VE TARİHİ
5.1.Ürünün teslimatı Avrupa sınırları içinde geçerlidir.
5.2.Satış Sözleşmesinde aksi belirtilmedikçe, Ürünün Müşteriye teslimatı ücretlidir. Ürün teslimat masrafları (nakliye, teslimat ve posta hizmeti ücretleri dahil) Müşteriye Web Sitesi sayfalarında teslimat masrafları ile ilgili bilgi sekmesinde ve Sipariş verme sırasında, Müşterinin Satış Sözleşmesi ile bağlı olma iradesini ifade ettiği zaman da dahil olmak üzere belirtilir.
5.3.Satıcı, Müşteriye Ürünün teslimatı için aşağıdaki yöntemleri sunar:
5.3.1. Kurye teslimatı.
5.3.2. Teslimatta nakit.
5.4.Satıcı, Ürünün paketlenmesi ve sevkiyatının Varşova’da kayıtlı ofisi bulunan EPACCO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ şirketi aracılığıyla gerçekleştiğini bildirir (kayıtlı ofis ve teslimat adresi: Al. Jerozolimskie 81/7.10, 02-001 Varşova); KRS numarası 0000862281 altında Ulusal Mahkeme Sicilinin Girişimciler Siciline kaydedilmiştir; şirketin kayıtlarının tutulduğu sicil mahkemesi: Katowice Bölge Mahkemesi – Katowice’deki Wschód, Ulusal Mahkeme Sicilinin VIII Ekonomik Bölümü; hisse sermayesi: PLN 5,000; NIP: 9542818782; REGON: 387147683.
5.5.Ürün açıklamasında veya Sipariş verme sürecinde daha kısa bir süre belirtilmediği sürece, Ürünün Müşteriye teslim edilmesi için son tarih 5 İş Gününe kadardır. Farklı teslimat sürelerine sahip Ürünler söz konusu olduğunda, teslimat süresi belirtilen en uzun süre olacaktır, ancak bu süre 5 İş Gününü aşmayacaktır. Ürünün Müşteriye teslim süresinin başlangıcı aşağıdaki şekilde hesaplanır:
5.5.1. Müşteri banka havalesi, elektronik ödeme veya ödeme kartı ile ödeme yapmayı seçerse – Satıcının banka hesabının veya takas hesabının alacaklandırıldığı tarihten itibaren.
5.5.2. Müşteri teslimatta nakit ödeme yöntemini seçerse – Satış Sözleşmesinin imzalandığı tarihten itibaren.
5.5.3. Müşterinin taksitli sistemde ödeme yöntemini seçmesi durumunda – kredi veren tarafından Satıcının Müşteri ile kredi sözleşmesi imzaladığına dair bilgilendirildiği tarihten itibaren, ancak en geç Satıcının banka veya takas hesabının Müşteriye verilen krediden gelen fonlarla kredilendirildiği tarihten itibaren.
6. ÜRÜN ŞİKAYETİ
6.1.Hüküm ve Koşulların bu 6. maddesi, Satıcıya iletilen tüm şikayetler için ortak olan şikayetlerin, özellikle de Ürünler, Satış Sözleşmeleri, Elektronik Hizmetler ve Satıcının veya Web Sitesinin işleyişiyle ilgili diğer şikayetlerin ele alınmasına ilişkin prosedürü belirler.
6.2.Sorumluluğun temeli ve kapsamı, özellikle Medeni Kanun, Tüketici Hakları Kanunu ve 18 Temmuz 2002 tarihli Elektronik Hizmet Sağlama Kanunu (değiştirilmiş haliyle 144 sayılı Kanunlar Dergisi, madde 1204) olmak üzere genel olarak geçerli kanunlarda belirtilmiştir.
6.2.1. Müşteri tarafından 31 Aralık 2022 tarihine kadar Satıcı ile akdedilen Satış Sözleşmesine istinaden satın alınan Ürün – taşınır bir eşya – hakkındaki şikayete ilişkin ayrıntılı hükümler Medeni Kanun’un 31 Aralık 2022 tarihine kadar yürürlükte olan hükümlerine göre belirlenecektir. Aralık 2022’ye kadar yürürlükte olan Medeni Kanun hükümleri, özellikle de Medeni Kanun’un 556-576. Maddeleri. Bu hükümler özellikle Satılan Ürünün fiziksel veya yasal bir kusuru (garanti) olması halinde Satıcının Müşteriye karşı sorumluluğunun temelini ve kapsamını tanımlar. Satıcı, Müşteriye ayıpsız bir Ürün sağlamakla yükümlüdür. Medeni Kanun’un 558 § 1 maddesi uyarınca, Satıcının tüketici olmayan Müşteriye karşı bir önceki cümle uyarınca satın alınan Ürün için garanti kapsamındaki sorumluluğu hariç tutulmuştur.
6.2.2. Müşteri tarafından 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren Satıcı ile akdedilen Satış Sözleşmesi temelinde satın alınan Ürün – taşınır bir eşya (dijital unsurlar içeren taşınır bir eşya dahil), ancak yalnızca dijital içerik taşıyıcısı olarak hizmet veren taşınır bir eşya hariç – hakkındaki şikayete ilişkin ayrıntılı hükümler, 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren yürürlükte olan Tüketici Hakları Yasası hükümleri, özellikle de Tüketici Hakları Yasası’nın 43a – 43g maddeleri ile belirlenecektir. Bu hükümler özellikle Ürünün Satış Sözleşmesine uygun olmaması halinde Satıcının tüketiciye karşı sorumluluğunun temelini ve kapsamını belirler
6.2.3. Müşteri tarafından 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren veya bu tarihten önce Satıcı ile akdedilen bir Satış Sözleşmesi temelinde satın alınan bir Ürünün – dijital içerik veya hizmet veya yalnızca dijital içerik taşıyıcısı olarak hizmet veren taşınabilir bir öğe – şikayetine ilişkin ayrıntılı hükümler, söz konusu Ürünün teslimatı bu tarihten sonra gerçekleşecek veya gerçekleşmişse, Tüketici Hakları Yasası hükümlerinde 1 Ocak 2023 tarihinden itibaren yürürlükte olan ifadelerle, özellikle Tüketici Hakları Yasasının 43h – 43q Maddelerinde belirtilmiştir. Bu hükümler, özellikle Ürünün Satış Sözleşmesine uygun olmaması durumunda Satıcının tüketiciye karşı sorumluluğunun temelini ve kapsamını belirler.
6.3.Örneğin bir şikayet yapılabilir:
6.3.1. adrese yazılı olarak: Solec St., No. 18, premises B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA
6.3.2. [email protected] adresine e-posta yoluyla elektronik olarak.
6.4.Bir şikayet kapsamında Ürünün gönderilmesi veya iade edilmesi şu adreste gerçekleşebilir: ul. Solec, no. 18, premises B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA.
6.5.Şikayetin açıklamasında şunların belirtilmesi tavsiye edilir: (1) şikayetin konusuyla ilgili bilgi ve koşullar, özellikle usulsüzlüğün veya sözleşmeye uygunsuzluğun türü ve ortaya çıkış tarihi; (2) şikayetin sözleşmeye uygun hale getirilmesi veya fiyat indirimi veya sözleşmeden çekilme beyanı veya başka herhangi bir talep; ve (3) şikayetçinin iletişim bilgileri – bu, şikayetin işlenmesini kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır. Bir önceki cümlede belirtilen gereklilikler sadece tavsiye niteliğindedir ve şikayetin tavsiye edilen açıklaması olmadan sunulan şikayetlerin etkinliğini etkilemez.
6.6.Şikayet sahibi tarafından sağlanan iletişim bilgilerinin şikayetin ele alınması sırasında değişmesi halinde, şikayet sahibi Satıcıyı bilgilendirmekle yükümlüdür.
6.7.Şikayet sahibi, şikayet konusuyla ilgili kanıtları (örneğin fotoğraflar, belgeler veya Ürün) şikayete ekleyebilir. Satıcı ayrıca, şikayetin Satıcı tarafından ele alınmasını kolaylaştıracak ve hızlandıracaksa, şikayet sahibinden ek bilgi sağlamasını veya kanıt (örneğin fotoğraflar) göndermesini talep edebilir.
6.8.Satıcı, şikayete, alındığı tarihten itibaren en geç 14 takvim günü içinde derhal yanıt verecektir.
7. ŞİKAYET VE TALEPLERİN MAHKEME DIŞI YOLLARLA ELE ALINMASI VE BU PROSEDÜRLERE ERİŞİM KURALLARI
7.1.Tüketici olan Müşterinin şikayetleri ele almak ve talepleri takip etmek için mahkeme dışı yolları kullanma olasılığı ve bu prosedürlere erişim kuralları hakkında ayrıntılı bilgi Rekabet ve Tüketiciyi Koruma Ofisinin web sitesinde mevcuttur: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2.Rekabet ve Tüketicinin Korunması Ofisi Başkanlığında da bir irtibat noktası bulunmaktadır (telefon: 22 55 60 333, e-posta: [email protected] veya yazılı adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varşova), görevi, diğerlerinin yanı sıra, tüketici anlaşmazlıklarının mahkeme dışı çözümüne ilişkin konularda tüketicilere yardım sağlamaktır.
7.3. Tüketici, mahkeme dışı şikayet ve telafi prosedürlerine ilişkin aşağıdaki örneklere sahiptir: (1) Daimi dostane tüketici mahkemesine uyuşmazlık çözümü talebi (daha fazla bilgi için bkz. http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) Ticaret Teftişinin bir il müfettişine mahkeme dışı uyuşmazlık çözümü talebi (daha fazla bilgi için Satıcının iş yeri üzerinde yargı yetkisine sahip müfettişin web sitesine bakın); ve (3) bir ilçe (belediye) tüketici ombudsmanının veya yasal görevleri tüketicinin korunmasını içeren bir sosyal kuruluşun (örneğin Tüketiciler Federasyonu, Polonya Tüketiciler Derneği) yardımı. Diğerlerinin yanı sıra, [email protected] adresinden e-posta yoluyla ve 801 440 220 numaralı tüketici yardım hattından (yardım hattı iş günlerinde sabah 8:00’den akşam 6:00’ya kadar açıktır, arama ücreti operatörün tarifesine göre belirlenir) danışmanlık hizmeti verilir.
7.4.AB düzeyinde tüketiciler ve tüccarlar arasında çevrimiçi uyuşmazlık çözümü için bir platform (ODR platformu) http://ec.europa.eu/consumers/odr adresinde mevcuttur.
Çevrimiçi bir satış veya hizmet sözleşmesinden kaynaklanan sözleşmeden doğan yükümlülüklerle ilgili bir anlaşmazlığın mahkeme dışında çözülmesini isteyen tüketiciler ve tüccarlar için tek durak noktası olan ve çok dilli bir web sitesi (daha fazla bilgi için platformun web sitesine veya Rekabet ve Tüketicinin Korunması Ofisinin web sitesi adresine bakın: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. CAYMA HAKKI
8.1.Mesafeli bir sözleşme imzalamış olan bir tüketici, 14 takvim günü içerisinde, herhangi bir sebep göstermeksizin ve herhangi bir maliyete katlanmaksızın sözleşmeden cayabilir. 8.8. Hüküm ve Koşullar. Beyannamenin son tarihten önce gönderilmesi bu süreyi karşılamak için yeterlidir. Geri çekilme beyanı örneğin aşağıdaki şekilde yapılabilir
8.1.1. şu adrese yazılı olarak: ul. Solec, No. 18, premises B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA
8.1.2. elektronik ortamda e-posta yoluyla: [email protected].
8.2.Sözleşmeden cayma çerçevesinde Ürün – taşınırların (dijital unsurlar içeren taşınırlar dahil) iadesi şu adrese yapılabilir: ul. Solec, nr 18, premises B21, Varşova, 00-410, posta: Varşova POLONYA
8.3.Örnek bir cayma formu Tüketici Hakları Yasası Ek No. 2’de yer almaktadır ve ayrıca para. Yönetmeliklerin 12. paragrafında yer almaktadır. Tüketici örnek formu kullanabilir, ancak bu zorunlu değildir.
8.4.Sözleşmeden cayma süresi başlayacaktır:
8.4.1. Satıcının mülkiyetini devretmekle yükümlü olduğu Ürünü teslim ettiği bir sözleşme için – Ürünün tüketici veya taşıyıcı dışında tüketici tarafından belirtilen üçüncü bir tarafça teslim alınmasından itibaren ve aşağıdaki durumlarda bir sözleşme söz konusu olduğunda: (1) ayrı ayrı, gruplar halinde veya parçalar halinde teslim edilen birden fazla Ürün içeren – son Ürünün, grubun veya parçanın zilyetliğinin alınmasından itibaren veya (2) Ürünlerin belirli bir süre için düzenli olarak teslim edilmesinden oluşan – ilk Ürünün zilyetliğinin alınmasından itibaren;
8.4.2. diğer sözleşmeler için – sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren.
8.5. Mesafeli bir sözleşmeden cayılması durumunda, sözleşme akdedilmemiş sayılır.
8.6. Ürünler – dijital unsurlar içeren taşınırlar da dahil olmak üzere taşınırlar:
8.6.1. Satıcı, tüketicinin cayma beyanını aldığı tarihten itibaren en geç 14 takvim günü içinde, dijital unsurlar içeren taşınır öğeler de dahil olmak üzere Ürün – taşınır öğenin teslimat masrafları da dahil olmak üzere tüketici tarafından yapılan tüm ödemeleri derhal tüketiciye geri ödemekle yükümlüdür (Web Sitesinde bulunan en ucuz normal teslimat yöntemi dışında tüketici tarafından seçilen teslimat yönteminden kaynaklanan ek masraflar hariç). Satıcı, tüketici için herhangi bir maliyet oluşturmayan farklı bir iade yöntemini açıkça kabul etmediği sürece, tüketici tarafından kullanılan aynı ödeme yöntemini kullanarak ödemeyi iade edecektir. Ürünler – taşınabilir öğeler (dijital öğeler içeren taşınabilir öğeler dahil) – söz konusu olduğunda, Satıcı Ürünü tüketiciden kendisi almayı teklif etmemişse, Satıcı, Ürünü geri alana veya tüketici iadesine ilişkin kanıt sunana kadar (hangisi önce gerçekleşirse) tüketiciden alınan ödemenin geri ödemesini alıkoyabilir.
8.6.2. Ürünler söz konusu olduğunda – taşınabilir öğeler (dijital öğeler içeren taşınabilir öğeler dahil) – tüketici, Ürünü derhal, sözleşmeden çekildiği günden itibaren en geç 14 takvim günü içinde Satıcıya iade etmekle veya Satıcı Ürünü kendisi almayı teklif etmediği sürece, Satıcı tarafından Ürünü almaya yetkili bir kişiye teslim etmekle yükümlüdür. Ürünün son teslim tarihinden önce geri gönderilmesi yeterlidir.
8.6.3. Tüketici, Ürünün doğasını, özelliklerini ve işleyişini tespit etmek için gerekli olanın ötesinde Ürünün kullanımından kaynaklanan Ürünün – mobil bir öğe (dijital öğeler içeren bir mobil öğe dahil) – değerindeki herhangi bir azalmadan sorumlu olacaktır.
8.7. Ürünler – dijital içerik veya dijital hizmetler:
8.7.1. Bir Ürünün – dijital içerik veya dijital hizmet – sağlanmasına ilişkin bir sözleşmeden cayılması durumunda, Satıcı, tüketicinin cayma beyanının alındığı tarihten itibaren, Satıcı tarafından sağlanan Ürünün – dijital içerik veya dijital hizmet – kullanımı sırasında tüketici tarafından sağlanan veya oluşturulan kişisel veriler dışındaki içeriği, aşağıdaki içerikler hariç olmak üzere kullanamaz: (1) yalnızca sözleşmenin konusunu oluşturan dijital içerik veya dijital hizmetle bağlantılı olarak yararlı olan; (2) yalnızca Satıcı tarafından sağlanan dijital içeriğin veya dijital hizmetin kullanımı sırasında tüketicinin faaliyetiyle ilgili olan; (3) tüccar tarafından diğer verilerle birleştirilen ve bunlardan çıkarılamayan veya yalnızca orantısız bir çaba ile çıkarılabilen; (4) tüketici tarafından bunları hala kullanabilen diğer tüketicilerle ortaklaşa üretilen. Yukarıda (1)-(3,)’te belirtilen durumlar haricinde, Satıcı, tüketicinin talebi üzerine, Satıcı tarafından sağlanan dijital içerik veya dijital hizmetin kullanımı sırasında tüketici tarafından sağlanan veya oluşturulan kişisel veriler dışındaki içeriği tüketiciye sunacaktır. Cayma durumunda Satıcı, özellikle tüketicinin dijital içeriğe veya dijital hizmete erişimini engelleyerek veya kullanıcı hesabını bloke ederek tüketicinin dijital içeriği veya dijital hizmeti daha fazla kullanmasını engelleyebilir, ancak bu durum tüketicinin bir önceki cümlede belirtilen haklarını etkilemeyecektir. Tüketici dijital içeriği geri alma hakkına sahip olacaktır
dijital içeriği Satıcıdan ücretsiz olarak, Satıcı tarafından herhangi bir engelleme olmaksızın, makul bir süre içinde ve yaygın olarak kullanılan makine tarafından okunabilir bir formatta temin edebilir.
8.7.2. Bir Ürün – dijital içerik veya dijital hizmetin sağlanmasına ilişkin sözleşmeden cayılması durumunda, tüketici dijital içeriği veya dijital hizmeti kullanmayı ve üçüncü tarafların kullanımına sunmayı durdurmakla yükümlü olacaktır.
8.8.Tüketicinin katlanmakla yükümlü olduğu, tüketici tarafından cayma ile ilişkili olası maliyetler:
8.8.1. Ürünler – taşınabilir öğeler (dijital öğeler içeren taşınabilir öğeler dahil) – söz konusu olduğunda, tüketici Ürün için Web Sitesinde mevcut olan en ucuz normal teslimat yöntemi dışında bir teslimat yöntemi seçmişse, Satıcı tüketicinin maruz kaldığı ek maliyetleri tüketiciye geri ödemekle yükümlü olmayacaktır.
8.8.2. Ürünler için – taşınabilir öğeler (dijital öğeler içeren taşınabilir öğeler dahil) – tüketici, Ürünü iade etmenin doğrudan masraflarını karşılayacaktır.
8.8.3. Tüketicinin açık talebi üzerine cayma süresinin sona ermesinden önce ifasına başlanan bir Ürün – hizmet söz konusu olduğunda, böyle bir talepte bulunduktan sonra cayma hakkını kullanan tüketici, cayma tarihine kadar ifa edilen hizmetler için ödeme yapmakla yükümlüdür. Ödenecek tutar, sözleşmede kararlaştırılan bedel veya ücret dikkate alınarak, sağlanan hizmetle orantılı olarak hesaplanır. Fiyatın veya ücretin aşırı olması halinde, bu tutarın hesaplanmasında esas alınacak temel, sunulan edimin piyasa değeri olacaktır.
8.9.Tüketici, sözleşmelerle ilgili olarak mesafeli sözleşmeden cayma hakkına sahip değildir:
8.9.1. (1) Tüketicinin bedelini ödemekle yükümlü olduğu hizmetlerin sağlanması için, Satıcı tarafından hizmetin sağlanmasından önce, Satıcı tarafından hizmetin sağlanmasından sonra cayma hakkını kaybedeceği konusunda bilgilendirilen ve bunu kabul eden tüketicinin açık ve önceden onayı ile Satıcı tarafından hizmetin tam olarak yerine getirilmesi durumunda; (2) Fiyatın veya ücretin, Satıcının üzerinde kontrol sahibi olmadığı ve cayma süresinin sona ermesinden önce meydana gelebilecek finansal piyasadaki dalgalanmalara bağlı olduğu durumlarda; (3) edimin konusunun bir Ürün – taşınabilir bir eşya (dijital unsurlar içeren taşınabilir bir eşya dahil) – prefabrik olmayan, tüketicinin spesifikasyonuna göre üretilmemiş veya bireysel ihtiyaçlarını karşılamaya hizmet etmeyen; (4) edimin konusunun bir Ürün – taşınabilir bir eşya (dijital unsurlar içeren taşınabilir bir eşya dahil) – hızlı bozulmaya maruz kalan veya raf ömrü kısa olan; (5) ifa konusunun bir Ürün – taşınır bir şey (dijital unsurlar içeren taşınır bir şey dahil) – olması halinde, ambalajın teslimattan sonra açılmış olması halinde, sağlık veya hijyen nedenleriyle açıldıktan sonra iade edilemeyen kapalı bir ambalaj içinde teslim edilmesi; (6) ifa konusunun Ürünler – taşınırlar (dijital unsurlar içeren taşınırlar dahil) – olması halinde, teslimattan sonra, doğası gereği, dijital unsurlar içeren taşınırlar dahil olmak üzere diğer taşınırlarla ayrılmaz bir şekilde birleştirilmesi; (7) ifa konusunun, fiyatı Satış Sözleşmesi’nin imzalanması sırasında kararlaştırılan, teslimatı ancak 30 gün sonra gerçekleşebilecek ve değeri Satıcı’nın üzerinde hiçbir kontrolü olmayan piyasadaki dalgalanmalara bağlı olan alkollü içecekler olduğu durumlarda; (8) Tüketicinin, acil onarım veya bakım yapılması amacıyla Satıcının kendisine gelmesini açıkça talep ettiği durumlarda; Satıcı, ek olarak, tüketicinin talep ettiğinden başka hizmetler sağlarsa veya onarım veya bakımın gerçekleştirilmesi için gerekli yedek parçalar dışında Ürünler – taşınabilir öğeler (dijital öğeler içeren taşınabilir öğeler dahil) – tedarik ederse, tüketici ek hizmetler veya Ürünlerle ilgili olarak sözleşmeden cayma hakkına sahiptir; (9) Tedarikin konusunun ses veya görüntü kaydı ya da bilgisayar yazılımı olduğu durumlarda, ambalajın teslimattan sonra açılması halinde kapalı ambalaj içinde tedarik edilen; (10) Abonelik sözleşmeleri hariç olmak üzere, gazete, dergi veya süreli yayınların tedariki için; (11) açık artırma yoluyla yapılan sözleşmeler; (12) sözleşmede hizmetin tarihi veya süresi belirtilmişse, ikamet amaçlı olmayan konaklama, mal taşıma, araç kiralama, yemek hizmeti, eğlence, spor veya kültürel etkinliklerle ilgili hizmetler; (13) Tüketicinin bedelini ödemekle yükümlü olduğu somut bir ortamda sunulmayan dijital içeriğin tedariki için, Satıcı, Satıcı tarafından hizmetin sağlanmasından önce, Satıcı hizmeti gerçekleştirdikten ve bunu kabul ettikten sonra cayma hakkını kaybedeceği konusunda bilgilendirilen tüketicinin açık ve önceden onayı ile ifaya başlamışsa ve Satıcı tüketiciye Madde 15 (1) ve (2)’de belirtilen onayı sağlamışsa. 15 (1) ve (2) veya Tüketici Hakları Yasası Madde 21 (1); (14) tüketicinin Satıcıdan onarım için tüketicinin evine gelmesini açıkça talep ettiği ve hizmetin tüketicinin açık ve önceden rızası ile tamamen yerine getirildiği durumlarda tüketicinin bedelini ödemekle yükümlü olduğu hizmetlerin sağlanması için.
8.10.Tüketici ile ilgili Hüküm ve Koşulların bu 8. bölümünde yer alan hükümler, 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren ve bu tarihten itibaren akdedilen sözleşmeler için, bu sözleşmenin içeriğinden bu kişi için profesyonel bir karaktere sahip olmadığı anlaşıldığında, doğrudan ticari faaliyetiyle ilgili bir sözleşme akdeden gerçek bir kişi olan Müşteri veya Müşteri için de geçerli olacaktır. özellikle ticari faaliyetinin konusundan kaynaklanan, Merkezi Kayıt ve Ticari Faaliyet Bilgileri hükümlerine dayanarak kullanılabilir.
9. GİRİŞİMCİLERE İLİŞKİN HÜKÜMLER
9.1.Hüküm ve Koşulların bu 9. maddesi ve burada yer alan tüm hükümler, yalnızca tüketici olmayan ve 1 Ocak 2021 tarihinden itibaren ve bu tarihten itibaren akdedilen sözleşmeler için, aynı zamanda doğrudan kendisiyle ilgili bir sözleşme yapan gerçek bir kişi olmayan bir Müşteri veya Hizmet Alıcısına yöneliktir ve bu nedenle bağlayıcıdır.
iş faaliyeti, bu anlaşmanın içeriğinden bu kişi için profesyonel bir karaktere sahip olmadığı anlaşıldığında, özellikle iş faaliyetinin konusundan kaynaklanan, Merkezi Kayıt ve İş Faaliyeti Bilgileri hükümleri temelinde kullanılabilir.
9.2.Satıcı, akdedildiği tarihten itibaren 14 takvim günü içinde Satış Sözleşmesinden cayma hakkına sahip olacaktır. Bu durumda Satış Sözleşmesinden çekilme herhangi bir sebep göstermeksizin gerçekleşebilir ve Müşteri tarafından Satıcıya karşı herhangi bir talepte bulunulmasına yol açmaz.
9.3.Satıcının Ürüne ilişkin garanti kapsamındaki sorumluluğu veya Ürünün Satış Sözleşmesine uymaması hariç tutulacaktır.
9.4.Satıcı, şikayeti aldığı tarihten itibaren 30 takvim günü içinde şikayete yanıt verecektir.
9.5.Satıcı, Müşteri tarafından seçilen ödeme yöntemine ve bir Satış Sözleşmesi imzalanmasına bakılmaksızın, tamamen veya kısmen ön ödeme talep etmek de dahil olmak üzere mevcut ödeme yöntemlerini sınırlama hakkına sahiptir.
9.6.Hizmet Sağlayıcı, Müşteriye ilgili bir bildirim göndererek Elektronik Hizmetlerin sağlanmasına ilişkin sözleşmeyi derhal geçerli olmak üzere ve neden belirtmeksizin feshedebilir.
9.7.Hizmet Sağlayıcının/Satıcının Müşteriye/Müşteriye karşı sorumluluğu, yasal dayanağına bakılmaksızın, hem tek bir talep çerçevesinde hem de toplamda tüm talepler için, Satış Sözleşmesi kapsamında ödenen bedel ve teslimat masrafları ile sınırlıdır, ancak en fazla bin PLN tutarındadır. Bir önceki cümlede atıfta bulunulan miktar sınırlaması, bir Satış Sözleşmesinin bulunmaması veya bir Satış Sözleşmesi ile ilgili olmaması durumu da dahil olmak üzere, Müşteri/Müşteri tarafından Hizmet Sağlayıcı/Satıcıya karşı yapılan tüm talepler için geçerli olacaktır. Hizmet Sağlayıcı/Satıcı, Hizmet Alan/Müşteriye karşı yalnızca sözleşmenin akdedildiği tarihte öngörülebilir tipik zararlardan sorumlu olacak ve kar kaybından sorumlu olmayacaktır. Satıcı ayrıca sevkiyatın taşınmasındaki herhangi bir gecikmeden de sorumlu olmayacaktır.
9.8.Satıcı/Hizmet Sağlayıcı ile Müşteri/Müşteri arasında ortaya çıkan her türlü ihtilaf, Satıcı/Hizmet Sağlayıcının merkezi üzerinde yargı yetkisine sahip mahkemeye sunulacaktır.
10. NİHAİ HÜKÜMLER
10.1.Satıcı, Şartlar ve Koşulların bu bölümünde belirtilen şartlar altında Müşterilerinin Ürünler ve Web Sitesi hakkında görüş bildirmesini ve bunlara erişmesini mümkün kılar.
10.2.Müşteri, bir Ürün veya Web Sitesi hakkında görüş eklemek için bir form kullanarak görüş bildirebilir. Bu form doğrudan Web Sitesinde (harici bir widget aracılığıyla dahil) veya Müşteri tarafından sağlanan e-posta adresine satın alma işleminden sonra Müşteri tarafından alınan bireysel bir bağlantı aracılığıyla sunulabilir. Bir görüş eklerken, Müşteri, görüş formunda böyle bir seçenek mevcutsa, bir grafik derecelendirmesi veya Ürünün bir resmini de ekleyebilir.
10.3.Bir Ürün hakkındaki görüş, yalnızca Satıcının Web Sitesinden gerçekten satın alınan Ürünler için ve incelenen Ürünü satın alan Müşteri tarafından verilebilir. Bir Ürün hakkında görüş bildirmek için hayali veya sahte Satış Sözleşmeleri yapılması yasaktır. Web Sitesi ile ilgili bir görüş, Web Sitesinin Müşterisi olan bir kişi tarafından verilebilir.
10.4.Müşteriler tarafından görüş eklenmesi, yasa dışı faaliyetler, özellikle de haksız rekabet eylemi oluşturan faaliyetler veya Satıcının veya üçüncü tarafların kişilik haklarını, fikri mülkiyet haklarını veya diğer haklarını ihlal eden faaliyetler için kullanılamaz. Müşteri, görüş eklerken yasalara, bu Hüküm ve Koşullara ve iyi ahlaka uygun hareket etmekle yükümlüdür.
10.5. Görüşler doğrudan Web Sitesinde (örneğin belirli bir Ürünün yanında) veya Satıcının işbirliği yaptığı ve Web Sitesinde bağlantılı olduğu harici bir görüş toplama hizmetinde (Web Sitesine yerleştirilen harici bir widget aracılığıyla dahil olmak üzere) sunulabilir.
10.6.Satıcı, Ürünler hakkında yayınlanan görüşlerin Ürünü satın alan Müşterilerinden gelmesini sağlayacaktır. Bu amaçla Satıcı, yorumların Müşterilerinden geldiğini doğrulamak için aşağıdaki adımları atacaktır:
10.6.1. Doğrudan Web Sitesinde bulunan form kullanılarak yayınlanan bir görüşün yayınlanması, Hizmet Sağlayıcı tarafından önceden doğrulanmasını gerektirir. Doğrulama, bir görüşün bu Hüküm ve Koşullara uygunluğunun kontrol edilmesini, özellikle de görüş bildiren kişinin bir Web Sitesi Müşterisi olup olmadığının kontrol edilmesini içerir – bu durumda Satıcı, kişinin Web Sitesinde bir satın alma işlemi yapıp yapmadığını kontrol eder ve bir Ürün hakkında bir görüş olması durumunda, ayrıca kişinin incelenen Ürünü satın alıp almadığını kontrol eder. Doğrulama, gereksiz gecikme olmaksızın gerçekleştirilecektir.
10.6.2. Satıcı, Müşterilerine (işbirliği yaptığı harici bir geri bildirim hizmeti aracılığıyla da dahil olmak üzere) satın alma sırasında Müşteri tarafından sağlanan e-posta adresine bireysel bir bağlantı gönderir – bu şekilde, geri bildirim formuna erişim yalnızca Ürünü Web Sitesinden satın alan Müşteriye verilir.
10.6.3. Belirli bir görüşün bir Müşteriden gelip gelmediği veya belirli bir Müşterinin belirli bir Ürünü satın alıp almadığı konusunda Satıcının şüpheleri veya diğer Müşteriler veya üçüncü taraflarca Satıcıya yöneltilen itirazlar olması durumunda, Satıcı, görüş sahibinin aslında Web Sitesinin bir Müşterisi olduğunu veya incelenen Ürünü satın aldığını netleştirmek ve onaylamak için görüş sahibiyle iletişime geçme hakkını saklı tutar.
10.7.Bir görüşün doğrulanmasına karşı yapılan yorumlar, itirazlar veya belirli bir görüşün bir Müşteriden gelip gelmediğine veya belirli bir Müşterinin belirli bir Ürünü satın alıp almadığına ilişkin itirazlar, Hüküm ve Koşulların 6. Bölümünde belirtilen şikayet prosedürüne benzer bir şekilde sunulabilir.
10.8.Satıcı, Müşterilerin yanlış görüşlerini veya tavsiyelerini yerleştirmez veya yerleştirmesi için başka bir kişiyi görevlendirmez ve Ürünlerini tanıtmak için Müşterilerin görüşlerini veya tavsiyelerini çarpıtmaz. Satıcı, hem olumlu hem de olumsuz yorumlar sağlar. Satıcı sponsorlu görüşler sunmaz.
11. NİHAİ HÜKÜMLER
11.1.Web Sitesi üzerinden akdedilen sözleşmeler Lehçe dilinde yapılacaktır.
11.2.Hüküm ve Koşulların Değiştirilmesi:
11.2.1. Hizmet Sağlayıcı, mevzuattaki değişiklikler; ödeme ve teslimat yöntemlerindeki değişiklikler gibi önemli nedenlerle Şartlar ve Koşulları değiştirme hakkını saklı tutar – bu değişikliklerin bu Şartlar ve Koşulların hükümlerinin uygulanmasını etkilediği ölçüde.
11.2.2. Bu Hüküm ve Koşullar temelinde sürekli sözleşmelerin akdedilmesi durumunda (örneğin Elektronik Hizmetlerin sağlanması – Hesap), değiştirilen Hüküm ve Koşullar, Medeni Kanun Madde 384 ve 384[1]’de belirtilen şartların yerine getirilmesi, yani Müşterinin değişiklikler hakkında doğru bir şekilde bilgilendirilmesi ve bildirim tarihinden itibaren 15 takvim günü içinde sözleşmeyi feshetmemesi halinde Müşteri için bağlayıcı olacaktır. Hüküm ve Koşullarda yapılan değişikliğin yeni ücretler getirmesi veya mevcut ücretlerde bir artışa yol açması durumunda, Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
11.2.3. Bu Hüküm ve Koşullar temelinde sürekli sözleşmelerden (örneğin Satış Sözleşmesi) farklı nitelikteki sözleşmelerin akdedilmesi durumunda, Hüküm ve Koşullarda yapılan değişiklikler, Hizmet Alıcılarının/Müşterilerin Hüküm ve Koşullarda yapılan değişikliklerin yürürlüğe girdiği tarihten önceki kazanılmış haklarını hiçbir şekilde etkilemeyecektir, özellikle de Hüküm ve Koşullarda yapılan değişiklikler, halihazırda verilmiş olan veya verilen Siparişleri ve akdedilen, yürütülen veya gerçekleştirilen Satış Sözleşmelerini etkilemeyecektir.
11.3.Bu Hüküm ve Koşulların kapsamına girmeyen hususlar, özellikle Polonya hukukunun genel olarak geçerli hükümlerine tabi olacaktır: Medeni Kanun; 18 Temmuz 2002 tarihli Elektronik Hizmetlerin Sağlanması Hakkında Kanun (değiştirilmiş şekliyle 2002 tarihli 144 sayılı Kanunlar Dergisi, madde 1204); Tüketici Hakları Kanunu; ve evrensel olarak uygulanabilir hukukun diğer ilgili hükümleri.
11.4.Bu Hüküm ve Koşullar, Hizmet Sağlayıcı/Satıcı ile sözleşme imzalayan tüketicinin mutat meskeninin bulunduğu ülkede geçerli olan ve sözleşme ile hariç tutulamayan hükümleri hariç tutmaz. Böyle bir durumda Hizmet Sağlayıcı/Satıcı, tüketiciye sözleşmeyle hariç tutulamayan hükümler temelinde kendisine sağlanan korumayı garanti edecektir.
12. MODEL CAYMA FORMU (TÜKETİCİ HAKLARI KANUNU EK NO 2)
Model cayma formu(bu form yalnızca sözleşmeden caymak istediğinizde doldurulmalı ve iade edilmelidir)
– Muhatap:
Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Warszawa, 00-410 easyklima.pl [email protected]
– Ben/Biz(*) aşağıdaki malların satış sözleşmesinden(*) aşağıdaki malların teslim sözleşmesinden(*) aşağıdaki malların işçilik sözleşmesinden(*)/aşağıdaki hizmetin sağlanması sözleşmesinden(*) çekildiğimizi bildiririz
– Sözleşmenin imzalandığı tarih(*)/teslim alındığı tarih(*)
– Tüketici(ler)in tam adı
– Tüketici(ler)in adresi
– Tüketici(ler)in imzası (sadece bu form kağıt üzerinde gönderiliyorsa)
– Tarih
(*) Geçerli değilse silin.